Werkplaats scan Aeres Tech

Training werkplaatschef

Haal meer uit de werkplaats. Dat is de uitdaging voor moderne en toekomstgerichte werkplaatschefs. Geen makkelijke uitdaging want de functie is zeer divers. Je begeleidt en coacht je monteurs en helpt hen bij complexe problemen. En je bent verantwoordelijk voor de planning en declarabiliteit van de werkplaats en het klantcontact. Hoe wapen jij je hiervoor?

  • Zes dagen trainen*
  • Maximaal 7 tot 10 deelnemers
  • Certificaat van deelname
  • Learning by doing

*Zes dagen trainen van 9.00 uur tot 16.00 uur (met een interval van vier weken) in een inspirerende omgeving met vakgenoten van verschillende merken.

Startdata & vervolgdata van deze cursus

  • Start:
    | VMR Partners
    6 pl.
*Op de eerste trainingsdag worden in overleg de volgende trainingsdagen besproken.

Wat ga je leren tijdens deze training?

  • Ontwikkelen van je eigen identiteit, talenten en hoe je (bij voorkeur) reageert op situaties.
  • Opstellen van een ontwikkelstrategie voor monteurs, waaronder situationeel leidinggeven en authenticiteit.
  • Hierbij heb je aandacht voor een duurzaam personeelsbeleid.
  • Gevorderde communicatievaardigheden rond telefoon- en baliegesprekken met klanten en leveranciers.
  • Procesontwikkeling van verkoop naar service. Bijvoorbeeld: marges, tijdsbestek en marktpositionering.
  • Verantwoordelijkheid neerleggen bij de juiste persoon/afdeling.
  • Verhogen declarabiliteit werkplaats, inzicht in rapportages en ondernemen van marktgerichte acties.

In de training worden de volgende onderwerpen behandeld:

Dag 1: De persoon van de werkplaatschef

  • Wie ben je, waar sta je en waar wil je naar toe?
  • Persoonlijke profielanalyse
  • Inzicht in kwaliteit, valkuil, uitdaging en allergie (kernkwadrant)
  • Verbinding met collega werkplaatschefs en eigenaar/directeur
  • Praktijkopdracht

Dag 2: De werkplaatschef als leidinggevende

  • Presentatie van doelen
  • Ontwikkelstrategie van monteurs
  • Situationeel leidinggeven
  • Feedback
  • Uniforme werkwijze
  • Orde en netheid
  • Praktijkopdracht

Dag 3: Aanspreekpunt van de klant

  • Presentatie van de verwachtingen richting monteurs
  • Balie- en telefoongesprekken
  • Klanttypen
  • Meeveren en ombuigen
  • Omgaan met weerstand
  • Slecht nieuws gesprekken
  • Praktijkopdracht

Dag 4: Collega van verkoop

  • Terugkoppeling van de opdracht aan de groep
  • Proces van verkoop naar service
  • After-sales en after-market
  • Marges en tijdsbestek
  • Commercieel denken en doen
  • Positionering in de markt
  • Opdracht maken van het plan

Dag 5: Ondernemerschap in de werkplaats

  • Eindverantwoordelijke werkplaats
  • Financiële rapportage
  • Voorraad en omloopsnelheid
  • Declarabiliteit
  • Marktgerichte acties

Dag 6: Borging en voortdurende verbetering

  • Kort delen met elkaar van de eerder gemaakte plannen
  • Wat waren de afgesproken actiepunten
  • Wat is daarin goed gegaan
  • Wat zou nog beter kunnen
  • Wat hebben we nu nog nodig
  • Discussie en hernieuwde inzichten
  • Eindevaluatie

Contact

Wil je meer informatie?

Neem dan via onderstaande knop contact op!

Subsidies

Het OOM biedt diverse subsidies aan voor bedrijven, deelnemers en medewerkers

Waarom kiezen voor Aeres Tech?